Přejít k obsahu
- Bezpodmínečně přijmout přednosti i nedostatky svého dítěte,
- Pomoci dítěti stanovit si cíle, které jsou dosažitelné,
- Pomoci dítěti hodnotit jeho výsledky (nejen ve vzdělávání) realisticky,
- Napomoci dítěti naučit se být přiměřeně kritické ke svým výsledkům ve vzdělávání – nepodporovat přeceňování či podceňování vlastních schopností,
- Naučit dítě chválit samo sebe,
- Dítě musí cítit, že je milováno a přijímáno takové, jaké ve skutečnosti je. Musí cítit, že někam patří,
- Dítě by mělo zažívat pocit, že se může samo rozhodnout (v situacích, které dítě nemohou ohrozit),
- Dítěti je vhodné nastavit stálý režim s pevnými pravidly – vhodné zejména u dětí s poruchou pozornosti,
- Mít rozdělenné povinnosti v rodině, být jednotní v požadavcích na dítě.